Presentació:

Des de la meva humil existència em considero una voyeur de les lletres i una degustadora de la bellesa.
I aquell dia...vaig plorar d'alegria en adonar-me'n de que realment era pobre, què els meus draps ja no lluiran als vostres ulls. I amb les meves mans sense anells, trobaré el valor de la delicadesa i acariciaré el tacte de la llum. I escriuré poemes sense ser poetessa, crearé música sense ser músic i pintaré somnis sense ser pintora.



lunes, 15 de febrero de 2010

Joc de Dames


Els egipcis ja hi jugaven,

la farisia ja existia;

polèmica també ha creat,

el joc de dames:

tibetanes o catalanes.


Les regles del joc són franques:

dos jugadors, dos colors,

seixanta quatre caselles

i jocs alternables.


Comença la jugada,

qui té les peces clares;

un torn cada jugador

però a vegades t'avancen.


Les peces es mouen:

endavant, en diagonal,

a la dreta i a l'esquerra

però mai cap enrere.


La condició d'atacant

pot ser continua o limitada,

depenent de la posició

i de les peces

que puguin ser menjades.


Però...juguem als escacs

on totes les peces no són iguals

hi ha un esquadró d'escoltes

i el rei és protegit

en cada jugada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario